קרוהן וקוליטיס

• תזונה לקויה הכוללת בעיקר מזון מעובד

• ליקוי במערכת החיסון

תסמינים לקרוהן וקוליטיס

התסמינים לרוב כוללים הופעה של שלשולים בדרגות חומרה משתנות, כאבי בטן חזקים שמופיעים בזמן העיכול, חוסר תיאבון ניכר עד כדי פחד מאכילה, ירידה משמעותית במשקל, חולשה ועייפות שבאות לידי ביטוי באופן כרוני, חום גבוה בזמן ההתפרצות של המחלה, נפיחות בטנית ועוד.

כמו כן באזור הפגיעה יופיעו חסרים תזונתיים שונים שיגרמו למחלות שונות אחרות כמו: אנמיה, אבנים בכליות, אוסטופורוזיס ועוד. הסיבוכים של המחלות עלולים להגיע לכדי היווצרות של לולאות בתוך המעי עצמו, הידבקויות במערכת העיכול או בין מערכת העיכול לאברים פנימיים אחרים ואכן חולים רבים נאלצים לעבור ניתוחים שונים במערכת העיכול.

הקרוהן וקוליטיס כיבית הן מחלות מעיים, אולם קיימת אפשרות שבאנשים מסויימים התסמינים יכולים להופיע במערכות גוף שונות כגון: מערכת המין, בעיניים, במפרקים בעור ועוד.

ניתן לבדוק את מקור המחלה ע"י בדיקת שיער מושלמת.

בדיקת השיער מושלמת נותנת מידע אותנטי ומדויק, לאחר שנבדקו תאי השיער במעבדה, ניתן לראות  את הגורם  להתפרצות המחלה. הבדיקה מוציאה מידע מתוך תאי השיער והכרומוזום את הסיבה האישית או התורשתית להתפרצות המחלה.

טיפול ברפואה טבעית ובצמחי מרפא

מטופל מקבל פורמולות המסייעות להתמודדות עם מזהמים התוקפים את נערכת העיכול, תומכים בשיקום הריריות, מחזקים את מערכת החיסונית ומקדמים את תהליך ההחלמה, המטופל מקבל ייעוץ מקיף אודות שתי המחלות, מהם הגורמים והדרך להתגברות, ע"י טיפול טבעי וקבלת תפריט תזונה טבעית אישית בשלבי ההחלמה.

מומלץ עד להתחלת הטיפול להפסיק לעשן להרגיע את הגוף על ידי, מדיטציה, הליכה רגלית מתונה, תרגילי נשימה, כמו כן מומלץ להימנע ממזון חריף, מטוגן, מתובל ועשיר בשומן מן החי, להימנע מצריכת פחמימות וסוכרים.

להפחית צריכת אלכוהול וקפאין, להימנע מצריכת סיבים תזונתיים להחליפם במזונות דלים בסיבים, כמו כן מומלץ לאכול ארוחות קטנות במשך היום….

הטיפול האלטרנטיבי

הטיפול פועל על איזון מערכת העיכול באמצעות העשרת חיידקים ידידותיים, כמו כן המלצות לתזונה טבעית המבוססת על רכיבים נוגדי דלקת העוזרים לשיקום מערכת העיכול והשכבה השרירית של המעיים.

אנשים הסובלים מקרוהן ומקוליטיס, צריכים להשתמש בתוספי תזומנה ובצמחי מרפא מרובים ביניהם סטא קארוטן חומצות שומן חיוניות, ויטמין B12  ויטמין A ויטמין B5 וצמחים אנטי דלקתיים דוגמת בוסווליה, כורכום ופטריות מרפא המשתייכות לקבוצות מזונות המכילות ריפוי עוצמתית במיוחד.

יוצא ששילוב של צמחי מרפא, מדיטציה, דמיון מודרך, מפחיתים את רמות המתח, מאזנים את הרגש כך הגוף יוכל להתמודד ולהגיע לריפוי יעל של המחלה.