בלוטת התריס

בס”ד

בלוטת התריס לא עובדת… ?

בלוטת התריס(תירואיד) הנמצאת בבסיס הצוואר מתחת לתיבת הקול ,מפרישה הורמונים המבקרים את חילוף החומרים של כל תאי הגוף, במצב של תת-פעילות של הבלוטה ולא מצליחה להפריש כמות מספקת של הורמון אלטרוקסין.

תת פעילות של בלוטת התריס הוא מצב של היעדר השפעה של הורמון, הפראתירואיד (PTH) על רקמות המטרה, אשר באופן תקין נתונות להשפעתו לצורך ויסות משק המינרלים (סידן, זרחן, ומגנזיום) בגוף.

הסיבות לתפקוד לקוי של בלוטת התריס

הסיבות לכך יכולות להיות ליקוי בתפקוד הבלוטה או הפרעה בקבלת מסר מהמוח לייצר כמות גדולה יותר של הורמונים. כתוצאה מכך, כל המערכות פועלות בקצב איטי יותר. אם אתם סובלים מבעיה זו, סביר להניח שאתם חשים עייפות וחולשה רוב הזמן. אתם מתנענעים בקצב איטי יותר מהקצב הרגיל שלכם ואפילו פעולות פשוטות ושגרתיות כמו להכין ארוחה נראות קשות ביותר לעשות. קרוב למדי שעליתם במשקל ומערכת העיכול שלכם מתקשה לעכל מזון. ייתכן שאתם כואבים בשרירים ובמפרקים. וכ"ו

בעבר הגורם השכיח ביותר לתת-פעולת התריס היה חסר ביוד. למרות שהיום רובנו מקבלים כמות גדולה של יוד במלח הרגיל ובדגי ים כיום אין מחסור…אלה שהגורם השכיח ביותר היא מחלת האשימוטו. זו מחלה אוטואימונית (חיסונית) שבה הגוף מייצר נוגדנים התוקפים את רקמת בלוטת התריס ומצמצמים את ייצור הורמון בלוטת התריס.

גורמים נוספים שעלולים להוביל לתת ייצור של הורמונים  בבלוטת התריס. ביניהם מתח נפשי. חסרים תזונתיים. חוסר פעילות גופנית וכן תרופות כימיות. גם שינויים הורמונאליים החלים בתקופת ההיריון או בגיל המעבר תורמים לבעיה.

הסימפטומים המצביעים על תפקוד נמוך של בלוטת התריס

עייפות, אדישות מנטלית, דיכאונות, עצבות לא סבירה, עלייה במשקל, כאבים ומחושים, רגישות לחום וקור, עצירות, אגירת מים בגוף, מחזור חודשי לא סדיר, נשירת שיער הראש גבות, ציפורניים שבירות ומתקפלות, חבורות על העור, אי פריון – קשיים, נדודי שינה- הפרעות, דחף מיני נמוך, הפרעות זיכרון וריכוז, כאבי ראש, תסמונת קדם מחזור, חיסון ירוד, תסמונת מנהרת כף היד, מחלת רנו, דלקות חוזרות, כולסטרול גבוהה, יובש בעיניים ראייה מטושטשת, יובש השיער והעור, אנמיה לברזל, ריפוי איטי של פצעים, צרידות, חרדה ופאניקה.

אדם שמעיין ברשימת הסימנים הנ"ל ולפחות  -7 סימנים הוא מוצא על עצמו כדאי שיפנה למרפא טבעי….

תת-פעילות של בלוטת התריס שכיח יותר אצל נשים. האיזון בין ההורמון אסטרוגן להורמון פרוגסטרון יכול להשפיע בצורה עקיפה על הבלוטה. בדרך כלל מדובר ברמה גבהה יותר של אסטרוגן המחלישה את תפקוד בלוטת התריס. מצב זה עלול להתרחש בכל שלב בחייה של האישה. נשים הנוטלות אסטרוגן סינתטי חשופות במיוחד לירידה בתפקוד בלוטת התריס.

השפעות המתח הנפשי והאיזון של הורמוני הלחץ חשובים אף הם לקביעת התפקוד של בלוטת התריס .רמות גבוהות כרונית של הורמון הלחץ –קורטיזול. פוגעות בתפקוד הבלוטה. ובעוד שרמות נמוכות של הורמון DHEA  מעלות ככל הנראה את הנטייה ללקות בתת-פעילות בלוטת התריס.

נכוחות של מתכות רעילות בגוף כמו כספית עופרת בדיל קדמוים זרחן ארסן אלומיניום עלולות להפריע לתפקוד בלוטת התריס.

תת פעילות הבלוטה עלולה אמנם לחולל שמות בגופכם, אבל קל לטפל בזה בעז"ה במיוחד אם מאבחנים אותה בשלבים המוקדמים של המחלה.

אם חס ושלום לקיתם בתת פעולת התריס, עקבו אחר טמפרטורת גופכם, אם במשך  3 ימי מדידה החום שקיבלתם הוא פחות מ..36.5 עליכם לפנות לרופא או מרפא נטורופת לשם הערכת מצבכם. ולשם קבלת תוספי מזון טבעיים תזונתיים, עשויים להשיב לכם טת האיזון במהירות, במקרים קשים יותר ייתכן שיהיה עליכם לקחת תחליף הורמון בלות התריס. נכון יהיה לשלב טיפול קנונציונלי ומשטר תזונה טבעית ותוספי מזון פלוס פעילות להפגת מתחים נפשיים ופעילות ספורט ועוד….

ניתן לגלות מקור המחלה על ידי בדיקת שיער מושלמת. לפרטים על דרכי אבחון לחצו כאן >>

בדיקת שיער הינה בדיקה מדעית המתבצעת במעבדות מוסמכות, אשר מבצעות אנליזות כימיות על ידי מיטב הטכנולוגיות החדשניות, שבעזרתם ניתן למדוד ריכוזים שונים של חומרים שונים כגון: מתכות רכות, מתכות כבדות ורעילות, מינרלים, וסמים מסוכנים… וכן על ידי תדרים אלקטרומגנטים.

מאכלים שיש להימנע מהם וליישם תזונה טבעית

כרוב. ברוקולי .כרובית. פולי סויה. כרוב ניצנים.. אפשר לאכול אותם רק מבושלים ואפויים…וכן לא לשתות מי ברז. שום. בצל

מאכלים שמומלץ לאכול לאיזון התפקוד בתקופה של ריפוי טבעי

מלח ים אוקיאנוס .אצות ים .דגים מהים.  זרעי פשתן. אגוזי מלך. גרעיני דלעת. שעועית יבשה. שקדים. ובכלל קטניות. וסיבים תזונתיים.

תוספי מזון

ויטמינם ומינרלים המומלצים הם…אבץ. סלניום. נחושת. יוד. אשלגן. וגם חלבון בשם ל-טירוסין. שמן דגים. שמן בורז, DHEA  שזה הורמון טבעי כתוסף תזונה.