נשירת שיער

נשירת שיער היא אינה רק בעיה אסתטית ואחת מהמטרידות ביותר אצל נשים וגברים, אדם ממוצע מאבד בין 50 ל – 100 שערות ביום, נשים סובלות משיער דליל יותר מהגברים. לעומתן גברים מתקרחים כ – 80% בסביבות גיל 50 וזה לא משתפר עם הגיל, נהפוך הוא ככל שמתבגרים השיער נושר יותר.

מהם הגורמים לנשירת שיער?

תורשה – נשירת שיער יכולה להיות על רקע גנטי

עודף הורמונים גבריים – לנשים ולגברים יש הורמונים גבריים מצד הטבע. אשר גורמים לכיווץ כלי הדם הקרובים לעור, מה שמעכב  אספקת דם לשורש השערה וכך השערה נושרת.

דיאטות – דיאטות ותזונה לקויה גורמות בטווח הארוך לחוסר בחומרים חיוניים לצמיחה ובריאות השיער. מומלץ לעבור לתזונה טבעית.

מתחים – מצבי לחץ, סטרס ומתח מדללים את מאגרי הוויטמינים והמינרלים בגוף מה שגורם להפרעות באספקת דם וחומרים מזינים לשורשי השיער, ואובדן צבע נפח וחיוניות.

בעיה בריאותית – הפרעות תפקוד בלוטת התריס, אנמיה, דלקות, הפרעות עיכול כל אלה עלולים להיות סיבה לנשירת שיער.

תרופות – תופעות הלוואי שנגרמות מתרופות, עשוי להיות גורם לנשירת שיער.

חומרים כימיים – שימוש קבוע בחומרים כימיים כמו: צבע, החלקה, סלסול, ייבוש במייבש שיער

הרגליים שליליים כמו עישון, אלכוהול, צריכת יתר של קפאין כל אלה ואחרים יש השפעה שלילית על בריאות השיער.

רעילות במזון ובסביבה – כידוע בדור שלנו יש נוכחות של רעלים – בעיקר מתכות רעילות הנמצאות כמעט בכל פינה ומקום וכשהם חודרים לגוף וזרם הדם מוליך אותם לגולגולת, שם שורשי השיער "נשרפים" והשיער נושר.

קשקשים – קשקשים סותמים את הנקבוביות של הקרקפת ומפריעים לתפקודה התקין.

שינויים בטמפרטורה ואקולוגיה – זיהום האוויר והסביבה משפיעים על בריאות השיער, הקור והחום עלולים לגרום נזק לצמיחה תקינה של השיער.

תזונה טבעית נכונה לשיער

ויטמין A – תומך בתפקוד שורשי השיער, מחסור מופיע בצורת קשקשים, מזונות מומלצים: גזר, דלעת, תפוזים, מנגו, בטטה, אצות ספירולינה, כלולורלה

ויטמינים מקבוצת B – מגן על השיער מפני מתח, אחראי על התאוששות השורשים, מסייע באספקת חמצן לקרקפת, מגן מהתקרחות נשית, מגביר ספיגת ויטמינים אחרים בגוף, ממריץ צמיחת שער חדש, ומספק חמצן לשורשי השיער. מזונות מומלצים: בשר, דגים, ביצים, תפוחי אדמה, שיבולת שועל וקטניות

ויטמין C – מחזק את מערכת החיסון, שותף בייצור הקולגן, שאחראי לגמישות השיער. מזונות מומלצים: פירות הדר, קיווי, אוכמניות, תותים, פלפלים, עגבניות, כרוב.

ויטמין D – מונע נשירת שיער ועוזר בבעיות פסוריאזיס מזונות מומלצים: עשבי תיבול טריים, שמן צמחי

ויטמין E – מסייע לצמיחת שיער חדשות ומחזק את השערה. מזונות מומלצים: דגנים, שמנים צמחיים, סויה, ירקות עליים ואגוזים.

ויטמין H – ביוטין נדרש ביותר לצמיחת שיער והוא חלק מקבוצת ויטמין B

ויטמין פוליק – מתאים במיוחד לנשים לפני ואחרי לידה.

מינרלים – אבץ, סלניום, גופרית, מולידניום, מנגנז, נחושת, זהב, סידן אלה מינרלים שבהעדרם השיער לא יצמח כיאות, מאחר ומינרלים אלה אינם קיימים במזון בתזונה הטבעית, לכן יש לקחת תוספי מזון.

בדיקת שיער מושלמת

בדיקת השיער מושלמת נותנת מידע אותנטי ומדויק, לאחר שנבדקו תאי השיער במעבדה, ניתן לראות  את הגורם  המדויק לנשירת השיער. הבדיקה מוציאה מידע מתוך תאי השיער והכרומוזום את הסיבה האישית או התורשתית להתפרצות הנשירה.